AI Overview у Google: Як ШІ змінює пошукову видачу та SEO-стратегії у 2025 році

Ru
Ua
AI Overview у Google: Як ШІ змінює пошукову видачу та SEO-стратегії у 2025 році
— AI Overview у Google: Як ШІ змінює пошукову видачу та SEO-стратегії у 2025 році
Ви могли помітити, що при введенні пошукового запиту у Google, в результатах відображаються не тільки платні оголошення та сайти, а і додаткова розширена відповідь від AI Overview Google. І якщо для користувачів це можливість отримати зведену інформацію без переходів на сайти, то перед власниками бізнесу постає новий виклик – як зберегти трафік після впровадження ШІ у пошуку? Спробуємо разом розібратися з цим питанням.



Що таке AI Overview у Google Search

Що таке AI Overview у Google Search
———
AI Overviews в Україні – це нова функція Google, яка полягає у генеруванні відповіді на запит, використовуючи дані з декількох джерел. Відповідь ШІ з’являється на початку пошукової видачі, перед платними оголошеннями та результатами органіки. Це дає можливість користувачам отримати загальне розуміння свого питання, не переходячи за посиланнями на сайти. Відповідь від АІ отримує більше уваги від користувача, проте зменшує кількість кліків на топові органічні результати, що безпосередньо впливає на SEO-ефективність.


Варто зазначити, що в Google пошук ШІ відповідь не з’являється при кожному запиті. За нашими власними спостереженнями, відповідь АІ з’являється в трохи більш як 50% пошукових запитів, але цей показник невпинно зростає і залежить від тематики.

Як працює AI Overview у пошуковій видачі

🟢 Як працює AI Overview у пошуковій видачі

Як працює AI Overview у Google Search? Система працює через технологію Retrieval-Augmented Generation (RAG), яка використовує зовнішні джерела інформації під час генерації відповіді. Завдяки цьому штучний інтелект створює актуальні відповіді на питання користувача з посиланням на ресурси. ШІ аналізує інформацію з сайтів та видає відповідь з інформацією за запитом користувача, цитати із деяких сайтів, додаткові інформація та поради.

У зв’язку з оновленнями, наші SEO-фахівці в Internet Solutions адаптовують свої стратегії та постійно тестують різні підходи до роботи, щоб допомогти клієнтам потрапити в AI Overview та при цьому не втратити органічний трафік. Наш контент-відділ впроваджує зміни у написання текстів, щоб сайти не просто ранжувалися, а містили цінну, легку для сприйняття та корисну для користувача інформацію.

Відмінність AI Overview від звичайного пошуку Google

Відмінність AI Overview від звичайного пошуку Google
———
Звичайний “класичний” пошук Google видає на запит користувача список посилань, за якими можна перейти на сайт, щоб отримати відповіді на свої питання. Генеративний пошук Google автоматично аналізує дані сайтів та створює підсумковий огляд, що дає можливість користувачу одразу ознайомитися з інформацією та не переходити за посиланнями. Це швидка, розгорнута відповідь на питання, що з’являється безпосередньо у пошуку Google.


Для яких запитів з’являється AI Overview

Для яких запитів з’являється AI Overview


AI-контент з’являється переважно для запитів інформаційного типу, де користувач шукає відповідь на питання, інструкцію або поради. Найчастіше, це запити щодо домашнього благоустрою, поради щодо побутового використання речей, питання, що відносяться до сфери навчання, кар’єри, психічного та фізичного здоров’я. Юридичні та фінансові питання також часто отримують відповіді, згенеровані штучним інтелектом.

Для ніші електронної комерції - це запити про вибір, порівняння, огляди товарів, платформ, досвід покупок онлайн.

Наприклад, «Який електросамокат краще купити для міста 2025», «Найкращі інтернет-магазини електроніки в Україні» тощо.

Запити, в яких очікується відповідь у вигляді списків, рецептів, поетапних інструкцій, порад, найчастіше відносяться до тих, що отримують відповідь від АІ.

Якщо ви є власником інформаційного чи комерційного сайту, що розкриває подібні тематики, то вам необхідно працювати над адаптацією сайту під ШІ. Це дозволить підвищити впізнаваність бренду та в подальшому і рівень конверсії. Команда компанії Internet Solutions готова допомогти вам у адаптації вашого сайту до нових вимог пошукових систем.

Як AI Overview змінює SEO у 2025 році

Як AI Overview змінює SEO у 2025 році
———
Розуміння того, як ШІ змінює SEO, дає змогу вчасно відреагувати та змінити свій сайт відповідно до нових принципів пошуку. Відповіді штучного інтелекту можуть негативно впливати на органіку в пошуковій видачі Google. Якщо контент не адаптований під вимоги ШІ, то ймовірність втрати кліків та зниження трафіку значно зростає. Частина користувачів не прокручують результати пошуку до середини сторінки, щоб побачити перші позиції списку сайтів.

Які наслідки появи AI Overview:

  • Для користувачів – це можливість отримати стислу і релевантну відповідь на запит без потреби переходити за посиланнями;
  • Для SEO-компаній та власників сайтів–це новий виклик, що потребує зміни стратегій створення контенту, аби потрапити до оглядів AI Overview та зберігати видимість у видачі.


Чи впливає AI Overview на SEO-позиції сайтів

Чи впливає AI Overview на SEO-позиції сайтів


Навіть якщо ваш сайт займає топові позиції в органіці, без адаптації під AI Overview ви можете втратити частину трафіку. ШІ у Google Search може призвести до зменшення кількості переходів та зниження рівня продажів в подальшому. Якщо користувач із відповіді АІ отримує достатньо вичерпну інформацію на своє питання, то у нього немає необхідності прокручувати сторінку та переходити за посиланнями, що відображаються нижче. Тому сайти з високими позиціями в органічній видачі вже не мають гарантій щодо високого рівня переходів та конверсій.

AI Overview не змінює позицій сайту в пошуковій видачі, але може зменшити кількість переходів, навіть із топових позицій в органіці.

Тепер важливо бути не тільки в топі класичної органіки, але й стати джерелом для AI Overview.

Тому ми рекомендуємо адаптувати контент-стратегію, роблячи акцент на унікальність, експертність, бренд і структурований контент, що дає шанс потрапити в AI Overview. Потрапляння до ШІ видачі може означати, що ваш контент уже є в топі, адже Google найчастіше використовує для формування відповіді ресурси з топ-10 органіки. Цитування сайту в AI-відповіді підвищує впізнаваність бренду і рівень довіри, а отже — потенційно збільшує трафік з брендових запитів.

Зменшення трафіку через AI-відповіді: міф чи реальність

Зменшення трафіку через AI-відповіді: міф чи реальність
———
З появою AI Overview у Google багато власників сайтів, спостерігають зниження органічного трафіку, навіть при збереженні високих позицій у видачі. Причина проста: AI-відповідь з’являється вище органічної видачі та надає користувачеві відповідь без потреби переходити на сайт.

Але це не означає, що SEO більше не працює — навпаки, роль якісного та структурованого контенту зростає. ШІ-системи віддають перевагу експертним джерелам із чіткими відповідями на запити, авторитетною інформацією та впізнаваністю бренду.

Реальність така: трафік може впасти, якщо нічого не робити і не змінюватися. Проте, оптимізація сайту під AI Overview — це нова можливість. Якщо контент вашого сайту використовується як джерело для відповіді, це підвищує авторитет ресурсу, працює на впізнаваність і спонукає користувача шукати саме вас або клікати на джерело, навіть якщо воно розміщене нижче в органіці.

Які сигнали ранжування важливі в епоху AI

Які сигнали ранжування важливі в епоху AI
  • Контент. Контент сайту повинен відповідати концепції E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness). Тобто, він має демонструвати власний досвід, експертність, авторитетність, довіру. Для цього ми радимо додавати в контент авторів, цитати і посилання на їх джерела, кейси, статистику із авторитетних джерел, відгуки і т.д.
  • Поведінка користувачів. Google аналізує поведінкові фактори користувачів – час проведення на сайті, прокручування сторінки, взаємодію з певними елементами, переходи за посиланнями, глибину переглядів та інші, для визначення релевантності сайту.
  • Технічні фактори. Для покращення ранжування сайту, слід зробити сайт зручним з технічної точки зору – пришвидшити завантаження сторінок, створити мобільну версію, використовувати розмітку даних та протокол HTTPS.



Як змінилася поведінка користувачів у Google з AI Overview

Як змінилася поведінка користувачів у Google з AI Overview
———
Поведінкові фактори SEO використовуються для оцінки релевантності та якості сайту. До таких факторів відноситься СTR-клікабельність сайту, загальний час проведений на сайті, кількість переглянутих сторінок, натискання на кнопки, посилання та інші елементи взаємодії. Поведінка користувачів у новій видачі Google змінюється і може призвести до зниження кількості переходів на сайт. Тепер користувач може заощадити свій час та отримати відповідь на запит від штучного інтелекту, не переходячи за посиланнями.

Тому варто використовувати рекомендації для сайтів після запуску AI Overview, щоб потрапити в огляди і бути видимим навіть без кліку.

Що таке «пошук без кліків» (zero-click search)

Що таке «пошук без кліків» (zero-click search)

Пошукова видача Google 2025 часто завершується без жодного кліку зі сторони користувача. Така тенденція отримала назву zero-click search, тобто “нуль кліків при пошуку”. Користувачі отримують відповіді, що можуть їх задовольнити, безпосередньо у результатах SERP – на самій сторінці пошуку. Основна причина такої поведінки – зростання обсягу інформації, яку Google надає одразу в результатах пошуку. Впровадження AI Overview ще більше зменшує потребу переходити на сторонні ресурси.

Для коротких, інформаційних запитів це, дійсно, зручно: користувач миттєво отримує стислу, але вичерпну відповідь на своє питання. Але ми відмічаємо очевидні мінуси для сайтів – адже високі позиції вже не гарантують трафік. Тому зростає потреба адаптації контенту до нових форматів видачі.

Як користувачі взаємодіють з AI Overview

Як користувачі взаємодіють з AI Overview
Поява AI Overview, докорінно змінює поведінку користувачів в мережі. Наприклад, якщо користувач формує запит “Як варити каву?”, “Як вилікувати нежить?”, то він отримує рекомендації від штучного інтелекту, що були згенеровані на основі даних релевантних сайтів. Задовольнивши свій запит, користувач закриває Google, не зробивши переходу на ресурс, з якого була взята ця інформація.

Але якщо користувач у відповіді ШІ дізнається про ресурс, який його зацікавив, він може перейти за посиланням на сайт і зробити більше цільових дій, ніж користувач, що прийшов із органічного пошуку. Якщо контент сайту відповідає складним і змістовним запитам, то цей ресурс може отримати більшу залученість і якісний трафік.

Які типи контенту частіше потрапляють в AI-відповіді

Які типи контенту частіше потрапляють в AI-відповіді
———
AI Overviewце згенерований Google фрагмент відповіді, який формує штучний інтелект на основі аналізу великої кількості джерел. Такий формат особливо корисний при складних запитах, що містять кілька умов або потребують пояснень із різних точок зору. У таких випадках ШІ намагається надати змістовну відповідь, яка імітує результат, немов користувач самостійно перевірив декілька ресурсів і тепер має власне бачення ситуації.

SEO-фахівці компанії Internet Solutions на основі власного досвіду відзначають, що найчастіше у відповіді штучного інтелекту потрапляє чіткий та структурований інформаційний, навчальний контент, покрокові рекомендації та поради. Якщо контент відповідає цілям AI Overview – надавати миттєві відповіді на запити, то є велика вірогідність його включення у згенеровані огляди.

Як оптимізувати сайт під AI Overview

Як оптимізувати сайт під AI Overview
1. Проведіть дослідження ключових слів, щоб включити їх у свій контент з метою надання чітких відповідей на запити.
2. При створенні контенту використовуйте: підзаголовки, списки, розмітку, абзаци, щоб тексти були структурованими і легше читалися.
3. Ми радимо використовувати формат запитань – “Чому..?”, “Як обрати?”, “Як працює..?”, “Що робити при ...?”, щоб інформація більш точно відповідала запитам користувачів.

Щоб не тільки потрапити в ШІ видачу, а ще і збільшити звідти трафік варто змістити акцент з інформаційних на інформаційно-комерційні запити. Це запити, які роблять користувачі з наміром щось купити чи замовити, але ще шукають варіанти, порівнюють, читають відгуки. Якщо ви в ШІ оглядах по таким запитам, то це шлях до збільшення кліків і, як наслідок, конверсій.

Приклад:

4. Додавайте до контенту: цитати, посилання, кейси, авторів, скріни, щоб підвищити E-E-A-T.
5. Забезпечте технічну справність сайту – швидке завантаження сторінок, відсутність технічних помилок.

Як потрапити в AI Overview: технічні та контентні поради

Як потрапити в AI Overview: технічні та контентні поради
———
Технічні поради
  • Виконайте сканування та індексацію сайту, перевірте чи доступні пошуковим системам сторінки сайту. Перевірте файл robots.txt, щоб упевнитися в тому, що ніякі важливі сторінки не блокуються;
  • Перевірте продуктивність сайту та швидкість завантаження сторінок через PageSpeed Insights, усуньте проблеми, які можуть уповільнювати його роботу;
  • Адаптуйте сайт під мобільні пристрої;
  • Використовуйте цифровий SSL-сертифікат, для безпечного зашифрованого з’єднання.

Контентні поради
  • Підвищуйте відповідність концепції E-E-A-T;
  • Використовуйте короткі відповіді на питання (2-3 речення);
  • Створюйте  нумеровані та марковані списки, таблиці, порівняльні діаграми для чіткої структури контенту;
  • Додайте чіткі заголовки розділів H2/H3, створіть блок FAQ з найбільш поширеними питаннями та вичерпними відповідями.

Оптимізація контенту: стислі відповіді, H2-H3, списки

Оптимізація контенту: стислі відповіді, H2-H3, списки
Використання підзаголовків H2/H3 допомагає зробити розбивку контенту на теми, що полегшує читання та сприйняття інформації. Для штучного інтелекту чітка структура також дає можливість швидко виділити певні дані та надати їх у відповіді AI Overview.

До методів структурування контенту також відносяться списки, використання довгих пошукових запитів, що задаються голосовим пошуком. Всі ці методи дозволяють розбити контент на фрагменти, доступні до сприйняття як людиною, так і пошуковою системою.

FAQ, таблиці та схеми — чому це важливо

FAQ, таблиці та схеми — чому це важливо
———
FAQ – це частина контенту на сайті, в якій містяться найбільш популярні запитання, якими цікавляться користувачі та розширені відповіді на них. Об’єм відповіді до одного питання має бути не менш ніж 500 символів. FAQ – це не просто інформаційний блок, а інструмент, що допомагає проходити клієнтам по воронці продажів та підвищувати SEO-рівень сайту. Наявність частих запитань та відповідей на них підвищує видимість сайту для пошукових ботів, а також для штучного інтелекту.

При порівнянні певних товарів чи інструментів, ми радимо використовувати прості діаграми, схеми або таблиці, що може допомогти користувачам краще зрозуміти інформацію.

Роль E-E-A-T та авторитету джерела у генеративному пошуку

Роль E-E-A-T та авторитету джерела у генеративному пошуку
———
Контент, адаптований під E-E-A-T (досвід, експертиза, авторитетність, довіра), має вищі шанси на включення до AI Overview. Як Google показує відповіді з ШІ? Він шукає інформацію на запит користувача із експертних і авторитетних ресурсів.

  • Щоб підвищити авторитетність свого сайту, вказуйте авторів контенту, їх біографії, цитати з надійних джерел, посилання на авторитетні дослідження із зовнішніх надійних ресурсів.
  • Використовуйте в наповненні сайту експертні огляди. Це можуть бути інтерв’ю зі спеціалістами певної галузі або експертів  вашої компанії, профільні поради, рекомендації, реальні відгуки від користувачів.
  • AI Overview частіше включають дані сайтів, на яких продемонстровано власний досвід використання продукту. Тому ми рекомендуємо вам зняти власні фото та відео з оглядом продукції, де ви пояснюєте принципи роботи, ознайомлюєте з перевагами. Розкажіть користувачам про свої результати використання цих товарів, власні враження. На вашому фото- та відео контенті повинна бути присутня згадка про ваш бренд та назва компанії.
  • Підвищуйте довіру до свого бренду та підтримуйте гарну репутацію. Розвивайте не тільки свій сайт, а й соціальні мережі, де можна викладати власні огляди у різних форматах, взаємодіяти з користувачами через переписку, відповідати на питання, давати корисні поради. Виробники продукції можуть демонструвати реальні процеси виготовлення товарів. Так ваша компанія матиме більший рівень довіри.

Як підтверджувати експертизу та надійність контенту

Як підтверджувати експертизу та надійність контенту
———
Зміни у пошукових алгоритмах потребують надійного та експертного контенту. Штучний інтелект розпізнає такий контент, завдяки наявності зовнішніх та внутрішніх посилань, вказання авторів текстів, наявності графіків, діаграм, таблиць та загалом цифр.

  • Посилайтеся на джерела, що заслуговують на довіру, включайте дані з довідок, дослідження, висновки або думки профільних спеціалістів.
  • Якщо у вас є сертифікати, нагороди, вкажіть їх.
  • Оформіть належним чином сторінку “Про нас”, “Контакти”, “Обмін та повернення товарів”, щоб підвищити надійність ресурсу.

Завдяки використанню цих інструментів, ваш контент буде краще ранжуватися системою, як експертний, і підвищить вірогідність включення сайту у AI Overview.

Чи має значення автор статті для AI Overview?

Чи має значення автор статті для AI Overview?
———
Так, і дедалі більше. Системи штучного інтелекту Google, у тому числі AI Overview, аналізують не лише зміст тексту, а й дані про авторів контенту, щоб оцінити рівень експертності, надійності й авторитетності (за принципами E-E-A-T).

Якщо стаття публікується від імені фахівця, який має досвід у певній галузі, це підвищує шанси на потрапляння до AI Overview, особливо в темах охорони здоров’я, права, фінансів, технічних інструкцій тощо. Водночас контент без чітко вказаного автора або з анонімним підписом сприймається як менш надійний.

Тому над створенням експертного авторства має працювати ціла команда – редактори і контент-менеджери, SEO-фахівці, профільні експерти.

Як підготувати SEO-стратегію до нової ери пошуку

Як підготувати SEO-стратегію до нової ери пошуку
———
Зміни в SEO 2025 мають враховувати нові вимоги, пов’язані з AI Overview. Щоб підготувати оновлену SEO-стратегію, важливо:

  • Давати точні та лаконічні відповіді на запити користувачів;
  • Короткі та зрозумілі відповіді розміщувати вгорі сторінок, а не ховати важливі теми в глибині контенту;
  • Працювати над SEO, щоб вийти на перші позиції органічної видачі;
  • Створювати актуальний і різноманітний контент, експертний та надійний, використовуючи не тільки тексти, але й таблиці, графічні зображення, реальні фото, відео і т.д.;
  • Налагодити технічну роботу сайту;
  • Використовувати інші канали взаємодії з користувачами – соцмережі, мобільні додатки, e-mail-маркетинг.

Як адаптувати контент-план до нових алгоритмів

Як адаптувати контент-план до нових алгоритмів
———
  • Працюйте над SEO, щоб потрапити в ТОП-10 результатів органічної видачі. Залучайте seo-фахівців, щоб отримати більше шансів потрапити в огляд AI. Ми досліджуємо нові алгоритми та використовуємо всі сучасні інструменти, щоб наші клієнти отримали ефективні результати.
  • Використовуйте доступні способи структурування – графіки, списки, таблиці, подзаголовки H2/H3. Це дасть змогу штучному інтелекту Google краще розуміти та використовувати ваш ресурс.
  • Створюйте контент, у якому будуть вичерпні відповіді на питання користувачів.
  • Тестуйте різні формати контенту, шукаючи те, що працює найкраще.
  • Використовуйте зображення, відео, скріншоти щоб збагатити свій контент візуальними ефектами.
  • Додавайте цитати та зовнішні посилання, а також працюйте над укріпленням внутрішніх посилань.

Висновки: що робити бізнесу в Україні у 2025

Висновки: що робити бізнесу в Україні у 2025
———
З появою AI Overview Seo потребує змін, з урахуванням генеративного пошуку Google.
Фахівцям важливо розуміти, що зміниться у SEO через штучний інтелект і як адаптувати сайти до цих змін, щоб мати успіх в результатах органічного пошуку та стати частиною AI Overview.

SEO 2025 - це мікс стратегій і для користувачів, і для AI.

Необхідно зосередитися на експертності, ясності, чіткості, структуруванні контенту, щоб впроваджений AI Overview не знижував конверсії сайту а, навпаки, став поштовхом до ще кращих результатів.

5 порад від Internet Solutions для адаптації сайту

5 порад від Internet Solutions для адаптації сайту
———
  1. Використання E-E-A-T. Вказування авторів, додавання посилань на кейси, джерела, допоможе підвищити рівень досвіду (Experience), експертності (Expertise), авторитетності (Authoritativeness), надійності (Trustworthiness) контенту.
  2. Технічно якісний сайт. Сайт повинен швидко завантажуватися, не містити технічних помилок, щоб штучний інтелект бачив та розпізнавав ресурс. Стежте за Core Web Vitals, картою сайту sitemap, robots.txt та технічним SEO.
  3. Унікальний, структурований контент. AI уникає текстів, переповнених “водою”. Інформація має бути чіткою, лаконічною, точною, із додаванням скрінів, практичних інсайтів, заголовків, абзаців, списків.
  4. Використання schema.org. Використання семантичної розмітки сприяє кращому розумінню змісту сторінки для штучного інтелекту. Schema.org можна використовувати у статтях, блоці FAQ, на сторінках товарних категорій та окремих продуктів.
  5. Розширення присутності. Штучний інтелект генерує огляди не тільки з сайтів, але також з соцмереж. Тому ми рекомендуємо розвивати додаткові джерела трафіку – Youtube, Instagram, Facebook.

Чому важливо інвестувати у якісний контент вже зараз

Чому важливо інвестувати у якісний контент вже зараз
———
Поява AI Overview потребує роботи над оптимізацією сайтів вже зараз. Це дасть можливість підвищити впізнаваність бренду, покращити свою репутацію, сформувати довіру користувачів. Потрапляння у AI Overview – це можливість суттєво збільшити рівень охоплень, переходів, конверсій на сайт та, як наслідок, підвищити успішність бізнесу. Не зволікайте, а інвестуйте у якісний та професійний контент уже зараз! Команда Internet Solutions готова вам в цьому допомогти!
Час діяти!
ЗБІЛЬШЕННЯ ВАШИХ ПРОДАЖів
починається тут
Вам так само може бути корисно
———
Реклама у Facebook/Instagram
Знайдемо вашу аудиторію і наведемо цільових клієнтів з соціальних мереж.
Пошукова реклама / Google Shopping
В рази збільшуємо продажі. Оптимізуємо рекламні кампанії і знижуємо ціну кліка вже при першому запуску.
SEO просування в Google
"Білими" методами і ручною роботою покращуємо видачу сайту і приплив цільових клієнтів з пошукових систем.